Wymagane dokumenty
Testament
Przed dokonaniem czynności Notariuszowi powinny zostać przekazane następujące dane stron:
- dane Testatora (osoby, która chce sporządzić testament), to jest: imiona, nazwiska, imiona rodziców, seria i numer dokumentu tożsamości, PESEL, określenie stanu cywilnego, adres zamieszkania
- dane Spadkobiercy, to jest: imiona, nazwiska, imiona rodziców, adres zamieszkania, a w przypadku, jeśli Spadkobiercą ma być osoba prawna (lub inny podmiot) - pełna firma/nazwa numery rejestru, REGON, NIP, adres siedziby
- w przypadku zapisu lub zapisu windykacyjnego w testamencie - określenie przedmiotu zapisu
TESTAMENT Z ZAPISEM / ZAPISEM WINDYKACYJNYM
W przypadku, gdy testament ma zawierać zapis lub zapis windykacyjny, którego przedmiotem jest:
spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu - należy przekazać informacje o przedmiocie zapisu, np. pochodzące z:
- podstawy nabycia przez Testatora – dokumentu, który stanowił tytuł prawny do spółdzielczego prawa do lokalu (dokument, na podstawie którego dana osoba nabyła prawo do lokalu), np. wypis aktu notarialnego, umowa o przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa w spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego, przydział lub inny dokument,
- księgi wieczystej, jeżeli dla tego prawa jest ona prowadzona,
- zaświadczenia ze spółdzielni, w której zasobach znajduje się dany lokal, o tym, komu przysługuje prawo do danego lokalu,
nieruchomość stanowiąca samodzielny lokal mieszkalny lub lokal o innym przeznaczeniu (odrębna własność lokalu) - należy przekazać informacjeo przedmiocie zapisu, np. pochodzące z:
- podstawy nabycia przez Testatora – dokumentu, który stanowi tytuł prawny do lokalu (dokument, na podstawie którego dana osoba nabyła prawo do lokalu), np. wypis aktu notarialnego lub inny dokument,
- księgi wieczystej,
nieruchomość stanowiąca zabudowaną lub niezabudowaną działkę gruntu - należy przekazać informacje o przedmiocie zapisu, np. pochodzące z:
- podstawy nabycia przez Testatora – dokumentu, który stanowi tytuł prawny do nieruchomości (dokument, na podstawie którego dana osoba nabyła prawo do nieruchomości), np. wypis aktu notarialnego lub inny dokument,
- księgi wieczystej,
samochód - należy przekazać informacje o przedmiocie zapisu, np. pochodzące z dowodu rejestracyjnego.